Wysoka specjalizacja
w dochodzeniu szkód
Pełna reprezentacja
poszkodowanego
Udokumentowanie
szkody
Odciążenie
od prowadzenia sprawy
Wynagrodzenie
tylko od sukcesu
Gwałtowne zjawiska pogodowe nad terytorium Polski stają się coraz częstszym fenomenem. Jak podpowiada rozsądek – warto się ubezpieczyć. Przekonując nas do zawarcia umowy ubezpieczyciele często posługują się argumentacją odwołującą się do naszego poczucia odpowiedzialności oraz podkreślają zaufanie jakim darzeni są przez swoich klientów.
Jednak gdy doznamy szkody i nadchodzi czas wywiązania się z postanowień umownych przez zakład ubezpieczeń, można nieraz odnieść wrażenie, iż cała ta empatia i odpowiedzialność gdzieś z niego uleciały. Zatem, na co zwrócić uwagę ubezpieczając nasz budynek od skutków silnej burzy i huraganowego wiatru? Co zrobić, gdy ubezpieczyciel nie wypłaca świadczenia lub proponuje jedynie jego część?
W obu przypadkach warto zwrócić uwagę na możliwe sposoby argumentacji towarzystw ubezpieczeniowych:
Podkreślmy, iż należne odszkodowanie winno być nam przekazane w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia szkody. Jeśli ubezpieczyciel tego nie zrobi lub gdy nie zgadzamy się z jego stanowiskiem co do proponowanej kwoty odszkodowania, mamy prawo do reklamacji. W pierwszej kolejności powinniśmy zgłosić się do firmy ubezpieczeniowej o udostępnienie informacji związanych z postępowaniem ubezpieczeniowym, zwłaszcza w kwestii kosztorysu zawierającego szczegóły (elementy, kwoty) wyliczenia sumy ubezpieczenia. Pozwoli nam to na dokładniejsze określenie naszego (odmiennego) stanowiska. Reklamację najlepiej będzie dostarczyć w postaci pisemnej. Ubezpieczyciel zobowiązany jest odnieść się do złożonej reklamacji w ciągu 30 dni od jej otrzymania. W przeciwnym razie przyjmuje się, iż została rozpatrzona zgodnie z wolą klienta.
Zarówno gdy spotkamy się z niewłaściwym w naszej ocenie wyliczeniem należnego odszkodowania, jak i gdy otrzymamy odpowiedź odmowną na naszą reklamację, możemy szukać pomocy u specjalistów, np. porady prawnika, czy też rzeczoznawcy. Możemy również zwrócić się do Rzecznika Finansowego.
Wysoka specjalizacja
w dochodzeniu szkód
Pełna reprezentacja
poszkodowanego
Udokumentowanie
szkody
Odciążenie
od prowadzenia sprawy
Wynagrodzenie
tylko od sukcesu