Baza Wiedzy - Odszkodowanie za dach zniszczony po nawałnicy
Jednak gdy doznamy szkody i nadchodzi czas wywiązania się z postanowień umownych przez zakład ubezpieczeń, można nieraz odnieść wrażenie, iż cała ta empatia i odpowiedzialność gdzieś z niego uleciały. Zatem, na co zwrócić uwagę ubezpieczając nasz budynek od skutków silnej burzy i huraganowego wiatru? Co zrobić, gdy ubezpieczyciel nie wypłaca świadczenia lub proponuje jedynie jego część? W obu przypadkach warto zwrócić uwagę na możliwe sposoby argumentacji towarzystw ubezpieczeniowych:
Podkreślmy, iż należne odszkodowanie winno być nam przekazane w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia szkody. Jeśli ubezpieczyciel tego nie zrobi lub gdy nie zgadzamy się z jego stanowiskiem co do proponowanej kwoty odszkodowania, mamy prawo do reklamacji. W pierwszej kolejności powinniśmy zgłosić się do firmy ubezpieczeniowej o udostępnienie informacji związanych z postępowaniem ubezpieczeniowym, zwłaszcza w kwestii kosztorysu zawierającego szczegóły (elementy, kwoty) wyliczenia sumy ubezpieczenia. Pozwoli nam to na dokładniejsze określenie naszego (odmiennego) stanowiska. Reklamację najlepiej będzie dostarczyć w postaci pisemnej. Ubezpieczyciel zobowiązany jest odnieść się do złożonej reklamacji w ciągu 30 dni od jej otrzymania. W przeciwnym razie przyjmuje się, iż została rozpatrzona zgodnie z wolą klienta. Zarówno gdy spotkamy się z niewłaściwym w naszej ocenie wyliczeniem należnego odszkodowania, jak i gdy otrzymamy odpowiedź odmowną na naszą reklamację, możemy szukać pomocy u specjalistów, np. porady prawnika, czy też rzeczoznawcy. Możemy również zwrócić się do Rzecznika Finansowego. |
Obsługa Klienta
(32) 321 65 37 796 605 393 Pon-Pt: 7:00-15:00 Napisz do nas!
|
[ ✔ ]
Wysoka specjalizacja w dochodzeniu szkód |
[ ✔ ]
Pełna reprezentacja poszkodowanego |
[ ✔ ]
Udokumentowanie szkody |
[ ✔ ]
Odciążenie od prowadzenia sprawy |
[ ✔ ]
Wynagrodzenie tylko od sukcesu |